e5 zet klant en medewerker centraal

by Céline Delodder

02/05/2017

Dat een goede klantenservice begint met tevreden en opgeleide medewerkers is goed geweten bij e5. Om de klant ten volle te kunnen helpen is het bovendien belangrijk dat het personeel op de hoogte is van de werkethiek bij e5, en daar wordt dan ook sterk op ingezet. Tientallen nieuwe verkoopsters kregen onlangs een intensieve opleiding waarin ze het bedrijf, de collecties, services … tot in detail leerden kennen.

Elk seizoen leren zowel nieuwe als vaste verkoopsters de dames- en herencollecties kennen tijdens een uitgebreide opleidingssessie. Binnen zo’n sessie ontdekken ze in de eerste plaats de collecties tot in de details: wat zijn de belangrijkste kleuren, welke stoffen werden er gebruikt, wat straalt de collectie uit … Ze krijgen meteen ook tips over combinatiemogelijkheden zodat klanten optimaal kunnen worden geholpen. De verkoopsters maken verder kennis met de laatste modetrends en hoe deze terugkomen binnen de nieuwe collectie. Niet onbelangrijk, want op die manier krijgt de klant op heel wat aspecten raad.

Van verkoopster tot personal shopper

e5 startte in 2016 met hun Personal Shopper service, een unieke dienst om klanten te helpen stralen. Geïnteresseerden maken een online afspraak voor een gratis styling sessie van één uur in een e5-winkel naar keuze. De service wordt bewust gratis gehouden om de toegankelijkheid te bewaren en zo te zorgen dat iedereen er gebruik van kan maken. De professionaliteit wordt verzekerd dankzij verschillende opleidingen en workshops waarin e5 voorziet.

Tijdens die sessies worden verkoopsters opgeleid tot volwaardige personal shoppers. Ze leren op basis van figuur, teint, oog- en haarkleur, stijl … een uitgebreid en persoonlijk stijladvies te geven. Door die inzichten te combineren met hun diepgaande kennis van de collecties kunnen de personal shoppers looks samenstellen die naadloos aansluiten bij de wensen van de klant. Als deze laatste met een lach op het gezicht stralend naar huis gaat kan er worden gesproken van een geslaagde sessie.

Sterke services

Naast de Personal Shopper service zet e5 ook in op heel wat andere services. Zo kunnen klanten eender wanneer terecht op de webshop, waar ze genieten van een vlotte shopervaring en inspirerende content. Online gaat uiteraard hand in hand met offline. Online bestellingen worden bijvoorbeeld gratis in de winkel geleverd. Wie liever afwacht en niet direct wenst te kopen kan kledingstukken reserveren in de winkel via de Check & Reserve service. Gedurende twee dagen worden de gereserveerde stuks in de winkel bewaard zodat de klant in alle rust kan komen passen. Tijdens het pasmoment kan er zelfs een beroep worden gedaan op het professionele advies van de verkoopsters. De klant laten stralen is voor e5 het hoofddoel, meteen ook de reden waarom er een retouchedienst is voorzien. Stuks worden tegen kostprijs volledig op de juiste maat van de klant afgewerkt.

Meer informatie op de website

72